شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآمار افزایشی ابتلای زنان ایران به سرطان

آمار افزایشی ابتلای زنان ایران به سرطان

آمار افزایشی ابتلای زنان ایران به سرطان

دکتر حمیدرضا دهقان منشادی، متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: متأسفانه در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به کانسر‌های زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلا به سرطان نیز افزایشی است. همین امر در سال‌های آینده باعث افزایش بیشتر این اختلاف نسبت به مجموعه جهانی خواهد بود.

 طبیعتاً با بهبود روش‌های درمانی میزان بهبودی و امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا کرده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی اتفاق افتاده ولی هم‌چنان ما در این زمینه، هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده از تکنولوژی‌های روز فاصله داریم و عقب هستیم.

یکی از دلایلی که ما میزان خیلی بالاتری مبتلا به کانسر دهانه رحم داریم نبود واکسن‌های HPV در کشور است. در حقیقت این واکسن که در کشورهای غربی به صورت واکسن اجباری برای دختران استفاده می‌شود از بیماری‌هایی که باعث ایجاد کانسر دهانه رحم می‌شود، جلوگیری می‌کند. واکسن HPV تنها واکسنی است که برای جلوگیری از سرطان استفاده می‌شود. امیدواریم که به‌زودی با برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت و مسئولین، طرح واکسیناسیون خانم‌ها در سراسر کشور با واکسن فوق تحقق یابد و اجرایی شود. 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر