شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآیا با سلول‌های T اصلاح‌شده ژنتیکی به اکسیر جوانی دست می‌یابیم؟

آیا با سلول‌های T اصلاح‌شده ژنتیکی به اکسیر جوانی دست می‌یابیم؟

آیا با سلول‌های T اصلاح‌شده ژنتیکی به اکسیر جوانی دست می‌یابیم؟

دانشمندان کشف کرده‌اند که سلول‌های CAR T که به‌طور مرسوم در درمان سرطان‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند برای مبارزه با پیری یا از بین‌بردن سلول‌های پیر و ارائه یک درمان امیدبخش و مادام‌العمر به‌صورت تک‌دُز در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری مهندسی شده و به عوامل ضدپیری تبدیل شوند.

سلول‌های CAR T که نوعی از سلول‌های ایمنی هستند و در آزمایشگاه مهندسی می‌شوند برای درمان انواع سرطان‌های خون در سال ۲۰۱۷ توسط سازمان عذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شدند.

طبق مطالعه محققان آزمایشگاه کلد اسپرینگ هاربر (CSHL) بر روی موش‌ها که نتایج تحقیق آن‌ها در نشریه Nature Aging منتشر شده است، سلول‌های T را می‌توان برای مبارزه با پیری دوباره برنامه‌ریزی کرد. آن‌ها کشف کرده‌اند که با توجه به مجموعه‌ای از تغییرات ژنتیکی مناسب، این گلبول‌های سفید می‌توانند به گروه دیگری از سلول‌ها به نام سلول‌های پیر حمله کنند.

آمور وگاس، نویسنده اصلی این مطالعه که یکی از نخستین دانشمندانی است که نشان داد پتانسیل پزشکی سلول‌های CAR T حتی فراتر از سرطان است، گفت:

سلول‌های T این توانایی را دارند که حافظه را توسعه دهند و برای مدت طولانی در بدن شما باقی بمانند، که بسیار متفاوت از یک داروی شیمیایی است. با سلول‌های CAR T شما پتانسیل دریافت این درمان را دارید.

وگاس و همکاران‌اش اکنون در حال مطالعه این هستند که آیا سلول‌های CAR T می‌توانند کاری کنند که موش‌ها علاوه‌بر سالم‌تر زندگی‌کردن طول عمرشان نیز افزایش یابد. اگر چنین شود، افراد یک قدم به دستیابی به آرزوی اکسیر جوانی نزدیک‌تر خواهند شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر