شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اولویت‌های نظام سلامت است

اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اولویت‌های نظام سلامت است

اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اولویت‌های نظام سلامت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این‌که باید محور اقدامات سلامت به سمت پیشگیری باشد نه درمان‌ گفت:

از زمان اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تاکنون ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در این پویش از وجود بیماری فشارخون بالا و قند خود بی‌خبر بودند. سبک زندگی سالم باید در جامعه ترویج یابد، مصرف زیاد فست‌فودها، چربی‌ها و نمک زیاد مضر است و باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه بر اساس گزارش سازمان جهان بهداشت است. افزایش امید به زندگی از ۵۶ به ۷۶ سال، و مرگ و میر نوزادان از ۳۲ در هزار جمعیت به هشت در هزار جمعیت، مرگ و میر کودکان از ۳۳ به ۱۴ در هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.

بسیاری از بیماری‌های واگیر شامل سل و فلج اطفال هنوز در کشور‌های همسایه از جمله افغانستان وجود دارد، اما ما توانستیم این بیماری‌ها را در کشور کاهش و ریشه‌کن کنیم.

دکتر بهرام عین‌اللهی با بیان این‌که بحث پاسخ‌گویی به نیاز مردم و جامعه از اهداف مهم این وزارتخانه است، افزود: اکنون از لحاظ آموزشی در همه‌ی رشته‌های علوم پایه و بالینی دانشجو در مقاطع مختلف تربیت می‌شوند. حدود هزار عضو هیئت علمی داریم و ۴۸ درصد استادان زنان هستند و بر خلاف تبلیغات غلط، بانوان جزء دانشمندان کشور محسوب شده و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر