شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااحتمال افزایش موارد کرونا طی ۳ هفته آتی

احتمال افزایش موارد کرونا طی ۳ هفته آتی

احتمال افزایش موارد کرونا طی ۳ هفته آتی

دکتر بابک عشرتی، اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت بروز دو بیماری تنفسی کرونا و آنفلوآنزا در کشور از احتمال افزایش بروز کرونا طی ۳ هفته آتی خبر داد و گفت:

پیش‌بینی ما این است که احتمالا یک افزایش مواردی در ایران داشته باشیم و شاید این احتمال در ۳ تا ۴ هفته آینده رخ دهد؛ ولی این‌که این روند افزایشی به گونه‌ای خواهد بود که موج جدیدی از کرونا شکل گیرد که سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دچار مشکل شود یا خیر را هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

فعلا تصور ما این است که روند افزایشی پیش‌رو هم با نوع اُمیکرون خواهد بود و این سبب می‌شود موارد سرپایی بیماری بیش از موارد بستری باشد. البته همه این پیش‌بینی‌ها منوط به این است که جهش جدیدی مشابه گونه دلتای کرونا در کشور نداشته باشیم که شدت،‌ وسعت و کشندگی بالایی داشته باشد.

هر فردی که علامت بیماری تنفسی دارد چه بیماری کرونا باشد و چه آنفلوآنزا باید در خانه مانده و استراحت کند تا به‌سرعت بهبود یافته و بیماری را به سایرین منتقل نکند. تشخیص قطعی آنفلوآنزا از کرونا تنها با تست تشخیصی میسر است چون علائم بیماری مشابه است.

از مردم و پزشکان درخواست دارم در مصرف آنتی‌بیوتیک دقت کنند؛ چون اکثر بیماری‌های تنفسی به‌دلیل ویروس است و اصلا آنتی‌بیوتیک در درمان آن نقشی ندارد. به‌همین دلیل باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند تا مقاومت دارویی نسبت به آنتی‌بیوتیک شکل نگیرد. در این ایام بهترین کار برای بهبود سریع‌تر بیماری تنفسی استراحت و استفاده از مایعات است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر