شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران باردار شاغل در وزارت بهداشت

اختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران باردار شاغل در وزارت بهداشت

اختیاری شدن نوبت‌کاری شب برای مادران باردار شاغل در وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت:

ضرورت پرداخت حقوق و مزایای متخصصان ضریب کا در ایام مرخصی زایمان و هم‌چنین غرامت دستمزد ایام بیماری پزشکان متخصص مشمول تعهدات ضریب کا از اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده است.

دکتر بهروز رحیمی با اشاره به اختیاری‌شدن نوبت‌کاری شب برای مادران شاغل باردار یا دارای فرزند شیرخوار در وزارت بهداشت افزود: حضور پدران در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت‌ کاری شب است تا یک ‌ماهگی نوزاد، اختیاری است و در صورت انجام نوبت‌کاری توسط مادران شاغل دارای فرزند شیرخوار، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت لحاظ خواهد شد.

بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، مادران باردار می‌توانند حداقل چهار ماه در دوران بارداری در مشاغلی که امکان دورکاری در آن‌ها فراهم است، به‌صورت دورکار فعالیت کنند.

بخشنامه‌های مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از زمان ابلاغ یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۱ قابل اجرا است و در صورتی‌که دانشگاهی تابع انجام این قانون نباشد، از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ داخلی ۶ شکایات افراد ثبت و از طریق بازرسی وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر