شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاادامه کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

ادامه کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

ادامه کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

دکتر سید محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درباره روند اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی که از دهم دی ماه آغاز شده گفت:

طبق آخرین آمار حدود ۴۲۶ هزار نفر مراجعه گروه سنی زیر ۱۵ سال داشتیم که ۹۲ درصد آن‌ها اتباع غیر ایرانی بودند و این موضوع با پیش‌بینی ما کاملا هماهنگ پیش می‌رود.

قسمت اول کمپین متوجه واکسیناسیون در گروه سنی زیر ۱۵ سال با محوریت اتباع غیرایرانی است که با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، خدمات واکسیناسیون قطره خوراکی واکسن فلج اطفال و واکسن دوگانه سرخک و سرخجه را دریافت می‌کنند. این واکسیناسیون به‌صورت تکمیلی و صرف‌نظر از این‌که کودک واکسینه باشد یا خیر، برایش انجام خواهد شد.

خوشبختانه در کشور افغانستان هم طی حدود یک ماه گذشته، عملیات واکسیناسیون سراسری قطره خوراکی فلج اطفال و واکسن سرخک برای کودکان زیر پنج سال در حال انجام است و در صورتی‌که بتوانند این کار را با پوشش بالا در سطح کشور خود انجام دهند، این یک نوید است که در ماه‌های آتی شاهد کاهش موارد سرخک در کشور همسایه و به تبع آن کاهش ورودی بیماری به کشور خودمان باشیم.هرچند که کمپین واکسیناسیون اتباغ غیر ایرانی که خودمان انجام می‌دهیم هم ضریب ایمنی بالاتری ایجاد خواهد کرد تا امیدوار باشیم موارد سرخک در سال آتی نسبت به امسال بسیار کمتر باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر