شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاارتباط اینستاگرام با افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی در کودکان

ارتباط اینستاگرام با افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی در کودکان

ارتباط اینستاگرام با افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی در کودکان

ده‌ها ایالت آمریکا از پلتفرم‌های شرکت متا مثل اینستاگرام شکایت کرده‌اند و آن‌ها را متهم به دامن‌زدن به بحران سلامت روان جوانان با اعتیاد آور کردن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی‌شان کرده‌اند.

در شکایتی که روز سه‌شنبه ارائه شد، دادستان‌های کل ۳۳ ایالت از جمله کالیفرنیا و نیویورک گفتند متا، که فیس‌بوک را نیز اداره می‌کند، مکرراً مردم را در مورد خطرات پلتفرم‌های خود گمراه کرده و آگاهانه کودکان و نوجوانان را به سمت رسانه‌های اجتماعی اعتیادآور و مقاومت‌ناپذیرِ خود سوق داده است.

طبق شکایتی که در دادگاه فدرال اوکلند، کالیفرنیا ارائه شده است، متا از فناوری‌های قدرتمند و بی‌سابقه‌ای برای جذب، مشارکت‌دادن و در نهایت به دام‌انداختن جوانان و نوجوانان استفاده کرده که انگیزه آن سود است.

کودکان مدت‌هاست که جمعیتی جذاب برای کسب‌وکارها بوده‌اند، که امیدوارند در سنینی که تأثیرپذیرتر هستند، آن‌ها را به عنوان مصرف‌کننده جذب، و وفاداری به برندِ خود را تقویت کنند.

اما ایالت‌ها می‌گویند که تحقیقات، استفاده کودکان از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متا را با “افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، تداخل در آموزش و زندگی روزمره و بسیاری از پیامدهای منفی دیگر” مرتبط کرده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر