شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییاز فواید و مضرات سس مایونز بیشتر بدانیم

از فواید و مضرات سس مایونز بیشتر بدانیم

از فواید و مضرات سس مایونز بیشتر بدانیم

سس مایونز، یک چاشنی غلیظ و خامه‌ای که از زرده تخم‌مرغ، روغن زیتون، سرکه و آبلیمو تهیه می‌شود سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است و علاوه‌بر داشتن ویتامین E که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و یکی از اجزای مهم پیشگیری از سکته مغزی است، منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ نیز است.

ویتامین‌های موجود در این سس عبارتند از ویتامین E، K، A، کلر و مواد معدنی مانند سدیم، سلنیوم، و پتاسیم که سطوح مناسب مایعات را در سلول‌ها حفظ می‌کند.

این مکمل به جذب مواد مغذی و کاهش کلسترول کمک می‌کند، حاوی آهن، ویتامین D و منیزیم که به عملکرد صحیح اعصاب کمک می‌کند، است.

حفظ سلامت مو، گردش خون مناسب، تقویت بینایی، مغذی برای پوست، مفید برای مغز و تقویت سیستم ایمنی به‌دلیل داشتن روی، ویتامین‌های A و E از فواید احتمالی سس مایونز است.

 یک قاشق غذاخوری سس مایونز حاوی یکصد کالری است و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن یا چاقی شود. افراد مبتلا به زخم معده بهتر است از مصرف سس مایونز خودداری کنند زیرا محتوای چربی موجود در آن می‌تواند باعث افزایش التهاب زخم‌ها شود.

هم‌چنین ممکن است خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید، یک بیماری التهابی که باعث می‌شود سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله کند و موجب التهاب شود را افزایش دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر