شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهدسته‌بندی نشدهاز نحوه صحیح خوردن قرص تا عوارض مصرف آن‌ها بدون آب

از نحوه صحیح خوردن قرص تا عوارض مصرف آن‌ها بدون آب

از نحوه صحیح خوردن قرص تا عوارض مصرف آن‌ها بدون آب

طبق اظهار محققان دانشگاه جانز هاپکینز: نحوه مصرف قرص‌ها می‌تواند بر سرعت جذب محتویات آن قرص در بدن تأثیر بگذارد. خوردن قرص در حالت نشسته، و متعاقبا مایل‌شدن به‌سمت راست یا دراز کشیدن به سمت راست پس از مصرف قرص، سرعت جذب آن را در مقایسه با حالت ایستاده ۱۳ درصد افزایش می‌دهد در حالی‌که مایل‌شدن به سمت چپ اشتباه است و می‌تواند روند جذب قرص را در بدن تا یک ساعت کُند کند.

وقتی قرص در حالت ایستاده مصرف شود، ۲۳ دقیقه طول می‌کشد تا در بدن حل شود اما وقتی به سمت راست مایل شوید فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و اگر پس از مصرف قرص به سمت چپ مایل شوید یا دراز بکشید، حل‌شدن آن قرص بیش از ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشد. یک تفاوت ۱۰ برابری بین بهترین و بدترین وضعیت در نحوه مصرف قرص.

مصرف قرص بدون نوشیدن آب نیز به‌دلیل تماس قرص با پوشش مری موجب آسیب به بافت و التهاب این لوله عضلانی شده و ممکن است باعث اختلال در بلع، خونریزی، سوزش سردل، یا درد در ناحیه قفسه سینه شود.

نوشیدن یک یا دو جرعه آب در هنگام مصرف قرص کافی نیست و بایستی با یک لیوان پر آب مصرف شود. مسکن‌ها مانند ایبوپروفن، آسپیرین، و… و مکمل‌هایی مانند پتاسیم کلرید، ویتامین C، و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها عامل اصلی مشکلات یادشده پس از مصرف قرص بدون نوشیدن آب است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر