شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااسامی ۲۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

اسامی ۲۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

اسامی ۲۷ بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

دکتر مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام اسامی بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج  گفت:

بر اساس اولویت‌ها به‌تدریج وزارت بهداشت بیماری‌ها را اعلام می‌کند و با توجه به منابع، بسته‌های خدمتی تدوین می‌شوند و تاکنون برای ۲۷ بیماری بسته خدمتی تدوین شده اما تا تدوین بسته برای ۴۴ بیماری، زمان لازم است.

طبق اساس‌نامه، اعلام فهرست بیماری‌هایی که قرار است تحت پوشش این صندوق قرار گیرند و هم‌چنین تدوین بسته‌های خدمتی توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

گروه‌ بیماری‌های تحت پوشش در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل:

بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی،‌ ام‌اس،‌ دیالیز صفاقی،‌ دیالیز خونی، بیماری‌های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری‌ بال پروانه‌ای، اس‌ام‌ای تیپ یک و دو و سه،‌ بیماری سی اف، اوتیسم، گروه سرطان‌ها با تمام طیف‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان،‌ پارکینسون و آسیب‌های شنوایی شدید شامل بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول تعریف شدند که خدمت‌رسانی برای آن‌ها ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در مرحله اول به صورت تدریجی انجام می‌شود.

برای هر کدام از این بیماری‌ها یک بسته خدمتی تعریف شده که شامل خدمات ویزیت،‌ دارو، پاراکلینیک و توانبخشی است. این خدمات هم در بخش‌های دولتی و هم در سایر مالکیت‌ها مانند بخش‌های خصوصی به تدریج ارائه می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر