شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش اهدای خون بانوان تهرانی در سال ۱۴۰۱

افزایش اهدای خون بانوان تهرانی در سال ۱۴۰۱

افزایش اهدای خون بانوان تهرانی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل انتقال خون استان تهران از رشد ۱۷ درصدی اهدای خون بانوان از نوروز تا یلدای ۱۴۰۱ نسبت به همین ایام در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:

از جمع اهداکنندگان خون در استان تهران در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز امسال، ۴۹ هزار و ۱۷۴ نفر برای اولین بار نام خود را به‌عنوان اهداکننده خون ثبت کردند. هم‌چنین  ۹۸ هزار و ۱۱۴ نفر نیز از اهداکنندگانی بودند که در سال‌های قبل نیز اقدام به اهدای خون کرده بودند. در عین‌حال ۱۴۰ هزار و ۲۹۶ نفر نیز از دسته اهداکنندگان مستمر بودند که حداقل سالی دوبار اقدام به این کار ارزشمند می‌کنند. میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون تهران طی ۹ ماه گذشته در سال جاری، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایشی ۱۹ درصدی داشته است.

دکتر سید منتظر شُبّر ضمن دعوت از مردم تهران برای یاری‌رساندن به بیماران نیازمند خون در فصل زمستان افزود: به علت سرمای هوا احتمال کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد، اما باید توجه کرد که نیاز بیمارانی هم‌چون بیماران دیالیزی، هموفیلی‌ها، سرطانی‌ها و مصدومین جاده‌ها به خون و فرآورده‌های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و بر این اساس حضور مستمر و منظم اهداکنندگان خون در روزهای سرد سال می‌تواند ضامن نجات و زندگی دوباره این بیماران باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر