شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاافزایش موارد سیاه‌سرفه در اروپا

افزایش موارد سیاه‌سرفه در اروپا

افزایش موارد سیاه‌سرفه در اروپا

کشورهای اروپایی افزایش موارد سیاه‌سرفه را در سال  ۲۰۲۳ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ گزارش کرده‌اند که این تعداد موارد شناسایی‌شده در هر یک از سال‌های نام‌برده ۱۰ برابر بیشتر از دو سال گذشتۀ آن‌ها است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا (ECDC) اعلام کرد در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار مورد سیاه‌سرفه در این دوره توسط اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا گزارش، که منجر به مرگ ۱۱ نوزاد و ۸ فرد مسن شده است.

سیاه‌سرفه یک عفونت باکتریایی در ریه‌ها و مجراهای هوایی، و در اروپا بومی است. این بیماری می‌تواند برای نوباوگان یا افراد مسن بسیار خطرناک باشد. ECDC گفت که هر ۳ تا ۵ سال یک‌بار اپیدمی گسترده‌ترِ سیاه‌سرفه حتی در کشورهایی با نرخ بالای واکسیناسیون پیش‌بینی می‌شود اگرچه این‌بار کاهش جزئی ایمن‌سازی در طول همه‌گیری کووید۱۹ ممکن است یکی از عوامل افزایش آن باشد.

اکثر کشورهای اروپایی به‌طور معمول کودکان را در برابر سیاه سرفه ایمن‌سازی و بسیاری نیز زنان باردار را برای محافظت از نوزادان‌شان واکسینه می‌کنند. برخی کشورها نیز ممکن است به‌دلیل کاهش ایمنی، برای کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان نیز داروهای تقویت‌کننده در نظر بگیرند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر