شنبه 6 مرداد 1403
40.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاامضای تفاهم‌نامه سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای بیمه درمانی اتباع

امضای تفاهم‌نامه سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای بیمه درمانی اتباع

امضای تفاهم‌نامه سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای بیمه درمانی اتباع

عبدالله مبینی، رئیس سازمان ملی مهاجرت در آیین امضای تفاهم‌نامه با سازمان بیمه سلامت ایران برای بیمه درمانی اتباع گفت: موضوع سلامت اتباع نباید به جمهوری اسلامی خلاصه شود و بار آن بر دوش کشور قرار گیرد بلکه باید نهادهای بین‌المللی را در این زمینه مسئولیت‌پذیر کنیم.

مهم‌ترین دغدغه ما انتقال بیماری و مشکلات بهداشتی به جامعه از سوی اتباع است و برای همین مساله خود را ملزم می‌دانیم سلامت اتباع را ارتقا دهیم.

این تفاهم‌نامه گام بزرگی در توسعه سلامت در جامعه میزبان و مهمان است و نفعی مشترک دارد که از هزینه‌های سنگین پیشگیری، درمان و نگهداری جلوگیری می‌کند. اختلاف سطح در نظام بهداشت کشور با همسایگان وجود دارد که این اختلاف سطح باید برداشته شود.

مدیرعامل بیمه سلامت هم در این مراسم با تاکید بر این‌که ساماندهی پوشش بیمه‌ای اتباع یک اولویت در نظام سلامت کشور است، گفت: متاسفانه پیش از این وضعیت بهداشت و سلامت اتباع مبهم بود.

دکتر محمدمهدی ناصحی به هزینه سنگین درمان اتباع در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر این، کشور با بار بزرگ هزینه پیشگیری مواجه است. خوشبختانه با امضای این تفاهم‌نامه، گامی بزرگ برای خدمت به سلامت و بهداشت اتباع و مهاجران برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر