شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاانجمن سرطان آمریکا: بزرگسالان بیشتری باید برای سرطان ریه تحت دستورالعمل‌های به‌روز...

انجمن سرطان آمریکا: بزرگسالان بیشتری باید برای سرطان ریه تحت دستورالعمل‌های به‌روز شده غربالگری شوند

انجمن سرطان آمریکا: بزرگسالان بیشتری باید برای سرطان ریه تحت دستورالعملهای به‌روز شده غربالگری شوند

تحت یک دستورالعمل به‌روز شده از سوی انجمن سرطان آمریکا به نزدیک به ۵ میلیون نفر دیگر توصیه شده تا غربالگری سرطان ریه انجام دهند. این انجمن توصیه‌های خود را به افراد مسنی که سیگار می‌کشند یا قبلاً سیگار می‌کشیدند – بدون توجه به مدت زمانی که سیگار را ترک کردند، گسترش داد.

پیش از این، انجمن سرطان آمریکا، غربالگری سالانه سرطان ریه را برای بزرگسالان ۵۵ تا ۷۴ ساله با حداقل ۳۰ پاکت-سال سابقه استعمال دخانیات برای افرادی که در حال حاضر سیگار می‌کشند یا کمتر از ۱۵ سال پیش سیگار را ترک کرده‌اند، توصیه می‌کرد. اکنون این سازمان می‌گوید مهم نیست چه زمانی سیگار را ترک کرده‌اید غربالگری سرطان ریه در هر صورت باید انجام شود.

انجمن سرطان آمریکا در دستورالعمل به‌روز شدۀ خود منتشر شده در نشریه A Cancer Journal for Clinicians، غربالگری سالانه سرطان ریه را برای افراد سیگاری فعلی یا گذشته، سنین ۵۰ تا ۸۰ سال، با حداقل ۲۰ پاکت-سال سابقه سیگار کشیدن توصیه می‌کند.

یک پاکت-سال به‌عنوان کشیدن به‌طور متوسط روزانه یک پاکت سیگار به مدت یک سال تعریف می‌شود. به‌عنوان مثال، فردی که به مدت ۱۰ سال روزی دو پاکت سیگار می‌کشید، سابقه ۲۰ پاکت-سال دارد و هم‌چنین فردی که به مدت ۲۰ سال روزانه یک پاکت سیگار می‌کشید.

علاوه‌بر این، دستورالعمل به‌روز شده انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که از «استفاده از هر مدت سال پس از ترک سیگار» به‌عنوان معیاری برای شروع یا توقف غربالگری سرطان ریه در افراد سیگاری سابق که معیارهای واجد شرایط بودن سن و پاکت-سال را دارند، استفاده نکنید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر