شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااوزمپیکِ مشکوک به تقلبی باعث کم‌قندی خون (هیپوگلیسمی) ۱۱ نفر در...

اوزمپیکِ مشکوک به تقلبی باعث کم‌قندی خون (هیپوگلیسمی) ۱۱ نفر در لبنان شده است

اوزمپیکِ مشکوک به تقلبی باعث کم‌قندی خون (هیپوگلیسمی)  ۱۱ نفر در لبنان شده است

به گفته مقام‌های بهداشتی لبنان، یازده نفر در سال جاری در لبنان پس از تزریق نسخه‌های مشکوک به تقلبی داروی دیابت اوزمپیک دچار حملات افت خطرناک قند خون شدند که یکی از آن‌ها نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت.

سه نفر از این افراد از اوزمپیکِ مشکوک به تقلبی برای کنترل دیابت خود، و چهار نفر آن را برای کنترل وزن مصرف کرده بودند. چهار نفر دیگر نیز دارو را برای یک مورد نامشخص تزریق کرده بودند.

ریتا کارِم، یکی از مدیران وزارت بهداشت عمومی لبنان گفت که مقامات پس از کشف تفاوت دُزهای داروها با دُزهای کالیبره شده برای قلم‌های تزریقی معتبر اوزمپیک، مشکوک شدند که این داروها تقلبی است.

مصاحبه‌های رویترز با مقامات مجری قانون، مبارزه با جعل و بهداشت عمومی در ماه گذشته نشان داد تقاضای انفجاری برای اوزمپیک و سایر داروهای مورد استفاده برای کاهش وزن، از جمله مونجارو ساخت شرکت ایلای لی‌لی و وِگُوی ساخت شرکت نووُ، به افزایش جهانی نسخه‌های تقلبی دامن زده است.

اوزمپیک تقلبی قبلاً در دست‌کم ۱۷ کشور از جمله بریتانیا، آلمان، مصر و روسیه پیدا شده است. چندین کشور به داروخانه‌ها و مصرف‌کنندگان هشدار داده‌اند که مراقب تقلبی‌‌بودن این داروها باشند، زیرا مشخص نیست واقعاً حاوی چه چیزی هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر