جمعه 5 مرداد 1403
38.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاایران، رتبه نخست اهدای عضو ناشی از مرگ مغزی در غرب آسیا

ایران، رتبه نخست اهدای عضو ناشی از مرگ مغزی در غرب آسیا

ایران، رتبه نخست اهدای عضو ناشی از مرگ مغزی در غرب آسیا

قائم مقام واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:

کشورمان از نظر اهدا عضو از موارد مرگ مغزی در رتبه اول خاورمیانه و جهان اسلام و بالاتر از کشور‌های ترکیه، کره، چین و ژاپن و… اما در جهان رتبه سی و دوم را دارد.

دکتر فریبا قربانی با بیان این‌که رضایت‌دادن یا نارضایتی خانواده‌های دارای بیمار مرگ مغزی در شرایط مختلف متفاوت است، افزود: سال ۸۳ که ما کارمان را در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کردیم آمار رضایت خانواده‌ها ۵ درصد بود. اما با فعالیت‌های فرهنگی، همکاری‌های سازمان‌های مختلف و افزایش سطح دانش مردم به مرور این آمار ارتقا پیدا کرد و اکنون در این مجموعه از هر صد خانواده ۷۵ مورد رضایت به اهدا می‌دهند.

بحث پیوند اعضا از نظر ابعاد مختلف اجتماعی اخلاقی شرعی و حقوقی بحث چند بعدی است، سازمان‌های مختلفی با ما همکاری می‌کنند. ما در مقام قدردانی از این عزیزان از همه سازمان‌های درگیر می‌خواهیم در جهت این‌که فرهنگ اهدا عضو را اشاعه دهیم تسهیلاتی هم برای خانواده‌های اهدا کننده عضو فراهم کنیم.

طی تفاهم‌نامه مرکز پیوند با سازمان بهشت‌زهرا قطعه ۳۰۷ به تدفین عزیزان اهداکننده عضو اختصاص داده شده و برای این‌که این مساله تداوم داشته باشد؛ دیگر دستگاه‌های درگیر هم می‌توانند مانند سازمان بهشت‌زهرا به انواع مختلف به مساله اهدای عضو از مرگ مغزی کمک کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر