یکشنبه 6 اسفند 1402
-1.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرای رفع خستگی و افزایش انرژی چه مواد غذایی‌ای مصرف کنیم؟

برای رفع خستگی و افزایش انرژی چه مواد غذایی‌ای مصرف کنیم؟

برای رفع خستگی و افزایش انرژی چه مواد غذایی‌ای مصرف کنیم؟

کارشناسان تغذیه معتقدند خوردن غذاهای طبیعی، وعده‌های غذایی کوچک‌تر، و انتخاب غذاهای فرآوری‌شده در کمترین حد ممکن به کاهش خستگی و افزایش انرژی کمک ‌می‌کند. در واقع توجه ویژه به آن‌چه در بشقاب است می‌تواند راهی سالم و مؤثر برای حفظ انرژی باشد.

مواد غذایی برای رفع خستگی و افزایش انرژی

*مصرف غذاهای فرآوری‌نشده – میوه و سبزیجات پهن‌برگ تازه فصلی

*نعناع- انواع توت‌ها

*ماست یونانی- سالمون

*تخم‌مرغ- سیب‌زمینی شیرین

*نوشیدنی‌های بدون کافئین- پروتئین‌های بدون چربی

*غلات کامل و کربوهیدرات‌های پیچیده- آب

*ویتامین‌ها و مکمل‌ها- آجیل و دانه‌ها

*موز- جو دوسر

*دانه‌های چیا- شکلات تلخ

علاوه‌بر آن‌چه که می‌خوریم زمان خوردن هم می‌تواند بر میزان انرژی تأثیر بگذارد. آیا تابحال متوجه شده‌اید که بعد از صرف یک ناهار یا شام بزرگ احساس تنبلی یا بی‌حالی می‌کنید؟ علت این امر این است که بدن، انرژی خود را برای هضم آن وعده غذایی بزرگ به‌جای انرژی‌دادن به سایر نقاط بدن مصرف می‌کند.

ساده‌ترین راه برای پیشگیری از این وضعیت، افزایش وعده‌های غذایی بیشتر اما کوچک‌تر در طول روز است که باعث می‌شود بدن به‌طور منظم سوخت داشته باشد و حتی به کاهش وزن نیز کمک کند. هم‌چنین با ورزش منظم و تغذیه خوب می‌توان سطوح سالم انرژی را حتی در طول دوران افسردگی حفظ کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر