شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرای غربالگری رایگان فشار خون و دیابت، ناشتا به مراکز بهداشتی مراجعه...

برای غربالگری رایگان فشار خون و دیابت، ناشتا به مراکز بهداشتی مراجعه کنید

برای غربالگری رایگان فشار خون و دیابت، ناشتا به مراکز بهداشتی مراجعه کنید

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به نتایج پویش ملی «غربالگری پرفشاری خون و دیابت» طی ۱۰ روز اجرا گفت:

این غربالگری به‌شکل رایگان در جمعیت بالای ۱۸ سال در تمام شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود و مردم می‌توانند با در دست‌داشتن مدرک شناسایی خود به‌صورت ناشتا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و از نظر احتمال ابتلا به دیابت و فشارخون بالا بررسی شوند.

دکتر فرشید رضایی افزود: بر خلاف تصور برخی که گمان می‌کنند که پرفشاری خون و دیابت فقط برای سالمندان است، باید ذکر کرد که کم نیستند جوانان و میانسالانی که به ظاهر خوب هستند و نشانه‌ای از چاقی یا وضعیت زمینه‌ساز بیماری را ندارند ولی فشار خون‌شان غیرطبیعی و بالا است.

در این پویش که از ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت، ‌خون تمام افراد بالای ۴۰ سال که در شش ماه اخیر آزمایش قندخون نداده‌اند برای شناسایی دیابت بررسی می‌شود و در صورت ابتلا به دیابت، درمان و توصیه‌های ضروری را دریافت خواهند کرد. تاکنون در این پویش ملی بیش از ۱۲ هزار مورد جدید شناسایی شده و باعث افتخار است که این تشخیص‌های به‌هنگام، قبل از پیدایش علائم بیماری انجام شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر