شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرای کاهش عوارض جراحی باید روزانه ۷۵۰۰ قدم پیاده‌روی کرد

برای کاهش عوارض جراحی باید روزانه ۷۵۰۰ قدم پیاده‌روی کرد

برای کاهش عوارض جراحی باید روزانه ۷۵۰۰ قدم پیاده‌روی کرد

فعالیت بدنی منظم بدون شک سلامت را بهبود می‌بخشد. اما آیا باید قبل از عمل جراحی به‌طور روزانه پیاده‌روی کرد؟ یک مطالعه جدید نشان می‌‌دهد افرادی که روزانه بیش از ۷۵۰۰ قدم برمی‌دارند ممکن است عوارض کمتری بعد از عمل جراحی داشته باشند.

صرف‌نظر از پیچیدگی جراحی و بیماری‌های همراه، محققان می‌گویند این الگوی پیاده‌روی روزانه در طول دوره قبل از عمل می‌تواند خطر عوارض را به نصف کاهش دهد. این یافته‌ها در کنگره بالینی کالج جراحان آمریکا در سال ۲۰۲۳ در سانفرانسیسکو ارائه شد.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی ۴۷۵ شرکت‌کننده در «برنامه تحقیقاتی همه ما»، محققان ارتباط بین فعالیت بدنی و بروز عوارض پس از عمل را در یک بازه زمانی ۹۰ روزه بررسی کردند.

فعالیت بدنی با استفاده از Fitbit اندازه‌گیری شد – یک دستگاه پوشیدنی که گام‌های روزانه، خواب، ورزش و ضربان قلب را ردیابی می‌کند. شرکت‌کنندگان بالای ۵۷ سال سن داشتند و تحت طیف وسیعی از اقدامات جراحی مانند جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب قرار گرفته بودند.

از میان شرکت‌کنندگان، ۱۲.۶ درصد در ۹۰ روز پس از جراحی دچار عارضه شدند. احتمال ایجاد عوارض در طی ۳۰ روز، زمانی که بیماران قبل از جراحی بیش از ۷۵۰۰ قدم در روز برداشته بودند در مقایسه با افرادی که کمتر راه می‌رفتند، ۴۵ درصد کمتر بود.

هم‌چنین با درنظر گرفتن بیماری‌های همراه، شاخص توده بدنی، جنسیت، نژاد و پیچیدگی عمل، اگر بیماران قبل از جراحی بیش از ۷۵۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، احتمال بروز یک عارضه ۵۱ درصد کمتر بود (نسبت احتمال ۰.۴۹).

محققان گفتند که تجزیه و تحلیل آن‌ها فقط به روزهای منتهی به جراحی محدود نمی‌شد، بلکه فعالیت بدنی شش ماه یا چند سال قبل از عمل جراحی را نیز شامل شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر