شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابررسی ۱۱۴ پرونده تخلف دانه‌درشت در درمان

بررسی ۱۱۴ پرونده تخلف دانه‌درشت در درمان

بررسی ۱۱۴ پرونده تخلف دانه‌درشت در درمان

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت:

قرارگاه نظارت بر سلامت در معاونت درمان ایجاد شده که برای مبارزه با تخلفات تعرفه‌ای و تخلفات حوزه سلامت است. تاکنون ۱۱۴ پرونده دانه‌درشت مطرح شده که تخلفات جدی داشتند. مردم بدانند ما کسی را در کشور نداریم که بخواهد خدمت منحصر به فردی ارائه دهد و تعداد قابل‌توجهی از افراد متخصص در هر خدمتی در کشور وجود دارد، بنابراین خارج از صندوق بیمارستان هیچ پولی پرداخت نکنند.

اگر عمل جراحی یا خدمتی لازم است، حتما باید با صندوق پرداخت کرده و در قبال آن هم رسید بگیرند. این‌که به منشی یا فرد ناشناخته‌ای پول پرداخت شود یا سکه و دلار و… پرداخت شود درست نیست. در بیمارستان دولتی و خصوصی هم فرقی ندارد. در مطب هم از طریق کارتخوان پرداخت کنند.

مردم باید مطالبه کنند تا این موضوع نهادینه شود. اگر هم نیاز به راهنمایی برای یافتن ارائه کننده خدمت دیگری داشتند، از معاونت درمان دانشگاه‌ها درخواست کنند که افراد جایگزین را معرفی و با متخلفان برخورد می‌کنیم. عدم پیگیری منجر به توسعه تخلف می‌شود. بنابراین به‌هیچ عنوان هیچ فردی خارج از صندوق بیمارستان، چه دولتی و چه خصوصی برای هیچ خدمتی هیچ پولی پرداخت نکند، همه چیز در شفاف و در قبال دریافت رسید باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر