شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابررسی MDMA به‌عنوان دارویی برای اختلال اضطراب پس از سانحه

بررسی MDMA به‌عنوان دارویی برای اختلال اضطراب پس از سانحه

بررسی MDMA به‌عنوان دارویی برای اختلال اضطراب پس از سانحه

لایکوس تراپیوتیکس (Lykos Therapeutics) اعلام کرد که کمیته مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در تاریخ چهارم ژوئن در مورد توصیه به تایید نخستین دارو با کمک اکستازی (MDMA / دارویی از گروه آمفتامین و فنتیل‌آمین) برای اختلال اضطراب پس از سانحه با یک‌دیگر مشورت خواهند کرد.

این نخستین کمیته FDA متشکل از کارشناسان خارجی است که در ۲۵ سال گذشته یک داروی جدید را برای PTSD بررسی می‌کنند. PTSD اختلالی است که در اثر حوادث بسیار استرس‌زا ایجاد می‌شود و می‌تواند به‌طوری قابل‌توجه زندگی بیماران را مختل کند.

ده‌ها سال مطالعه نشان داده که مواد روانگردان خواه از حشیش، ال‌اس‌دی یا قارچ‌های جادویی مشتق شده باشند، محققان سلامت روان روان را در جست‌و‌جوی این داروها مجذوب خود کرده است.

هنوز هیچ دارویی مبتنی بر روانگردان در آمریکا تایید نشده است اما برخی شرکت‌ها در حال آزمایش چنین داروهایی برای یافتن درمان طیف وسیعی از اختلالات سلامت روان هستند.

اکستازی برای استفاده در ترکیب با مداخلات روان‌شناختی شامل روان‌درمانی، گفتاردرمانی، و سایر خدمات حمایتی توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتیِ واجد شرایط در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر