شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۲۴ بودجه بیشتری صرف امور...

بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۲۴ بودجه بیشتری صرف امور بهداشتی در جهان می‌کند

بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۲۴ بودجه بیشتری صرف امور بهداشتی در جهان می‌کند

بنیاد بیل و ملیندا گیتس قصد دارد امسال بیشتر از هر زمان دیگری در زمینه بهداشت سرمایه‌گذاری کند – ۸.۶ میلیارد دلار-، زیرا تامین گسترده‌ترِ هزینه‌های بهداشتی برای کشورهای کم‌درآمد پس از همه‌گیری کووید۱۹ دچار مشکل شده است.

بودجه‌ای که توسط هیئت مدیره این بنیاد برای سال ۲۰۲۴ توافق شد نسبت به سال گذشته ۴ درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱ دو میلیارد دلار بیشتر است.

بنیاد گیتس در حال حاضر یک سرمایه‌گذار کلیدی بهداشت جهانی است و به‌دلیل نفوذ بیش از اندازه خود با انتقاداتی مواجه شده است، اما سال گذشته مارک سوزمن، مدیرعامل این بنیاد گفت که نمی‌توان پا پس کشید تا دیگران پیش‌قدم شوند و قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

این بنیاد مدت‌ها است که بر نوآوری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی تمرکز کرده و هدف از اختصاص بودجه جدید، تاحدی ایجاد دسترسی به فناوری‌های جدیدِ بیشتر برای آسیب‌پذیرترین افراد جهان است.

بیل گیتس و سایر مدیران این بنیاد قصد دارند در رویداد مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که از روز دوشنبه آغاز شده است با  کوله پشتی سفر کنند و محصولات بهداشتی ساده‌ای را به نمایش بگذارند که می‌توانند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهند؛ از برچسب‌های واکسن گرفته تا یک ابزار اولتراسوند که با هوش مصنوعی کار می‌کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر