شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابه‌رغم کاهش فروش محصولات کلیدی، سود سه ماهه چهارم فایزر در سال...

به‌رغم کاهش فروش محصولات کلیدی، سود سه ماهه چهارم فایزر در سال ۲۰۲۳ غافلگیرکننده است

به‌رغم کاهش فروش محصولات کلیدی، سود سه ماهه چهارم فایزر در سال ۲۰۲۳ غافلگیرکننده است

فایزر سود سه ماهه چهارم غافلگیرکننده‌ای را در روز سه‌شنبه گزارش کرد که به‌دلیل کاهش هزینه‌ها و مرجوع‌شدن کمترِ داروی پکسلووید برای درمان کووید توسط دولت آمریکا بود، اما فروش برخی از محصولات کلیدی کمتر از برآوردهای وال استریت است.

این شرکت داروسازی مستقر در نیویورک برای سه ماهه چهارم ۱۰ سنت به ازای هر سهم درآمد داشت. بر اساس داده‌های گروه بورس لندن (LSEG)، تحلیلگران به‌طور متوسط انتظار زیان ۲۲ سنت برای هر سهم را داشتند.

درآمد ۱۴.۲۵ میلیارد دلاری فایزر در این سه ماهه کمتر از برآوردهای وال استریت یعنی ۱۴.۴۲ میلیارد دلار بود. سال گذشته با کاهش نگرانی‌های ناشی از همه‌گیری و از بین‌رفتن میلیاردها دلار به‌دلیل عدم فروش واکسن و داروی کووید۱۹، سرمایه‌گذاران شرکت فایزر را ترک کردند. این شرکت اخیرا با خرید داروی سرطان شرکت سیژن، یک برنامه ۴ میلیارد دلاری کاهش هزینه، و بازسازی داخلی به این بحران پاسخ داده است.

فایزر به‌عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه‌های خود، هزینه‌های تحقیق و توسعه را کاهش داده است. هزینه‌های تحقیق و توسعه ۲۲ درصد در این سه ماهه کاهش یافت و به ۲.۸۲ میلیارد دلار رسید که ناشی از کاهش دستمزدها و هم‌چنین کاهش برنامه‌های واکسن و بیماری‌های نادر بود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر