شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابه‌زودی؛ استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق

به‌زودی؛ استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق

به‌زودی؛ استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق

دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار با دکتر هانی موسی بدرالعقابی، قائم‌مقام وزیر بهداشت عراق در حاشیه نخستین اجلاس بین‌المللی پوشش همگانی سلامت از استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در سفارت ایران در بغداد طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت:

این موضوع به توسعه روابط دو کشور در حوزه گردشگری سلامت کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که ارتباطات دو کشور ایران و عراق در همه زمینه‌ها به‌خصوص در حوزه سلامت ارتقا یافته است، بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های گردشگری سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی، بهداشت و درمان تأکید کرد و افزود: آمادگی داریم تجربیات بهداشتی خود از جمله در پوشش همگانی سلامت را با وزارت بهداشت عراق به اشتراک بگذاریم.

وی تأسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر مقدس کربلا با عنوان «دانشگاه سبطین» را تحقق برنامه‌ای تاریخی در کشور عراق توصیف و اظهار امیدواری کرد که این اقدام الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت بهداشت ایران در برگزاری اجلاس بین‌المللی پوشش همگانی سلامت گفت: بهداشت عمومی و سلامت خانواده از دغدغه‌های اصلی وزارت بهداشت عراق است که در این زمینه از تجربیات ایران استفاده خواهیم کرد.

دکتر هانی موسی بدرالعقابی هم‌چنین به الگوبرداری از ایران در زمینه توسعه خانه‌های بهداشت اشاره کرد و افزود: ساخت خانه‌های بهداشت در عراق آغاز شده و این خانه‌ها، خدمات اولیه درمانی را نیز به‌خوبی به مردم عراق ارائه می‌دهند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروزه بسیاری از پزشکان و مردم عراق دارو‌های ایرانی را به‌خوبی می‌شناسند و از آن‌ها برای درمان استفاده می‌کنند.

در زمینه‌های تولید دارو، گردشگری سلامت و هم‌چنین انتقال فناوری، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت بهداشت ایران امضا کرده‌ایم و به‌زودی شاهد دستاورد‌های ارزنده‌ای در این حوزه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر