شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج آن‌ها از بخش دولتی...

تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج آن‌ها از بخش دولتی می‌شود

تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج آن‌ها از بخش دولتی می‌شود

علیرضا مدرکیان، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که تأخیر سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات پزشکان باعث خروج پزشکان از بخش دولتی می‌شود گفت:

این تأخیر مشکل پزشکان را مضاعف کرده است به‌طوری که ماندگاری آن‌ها در بخش‌های دولتی بسیار سخت شده و تهدید بزرگی برای خالی‌شدن بخش دولتی از پزشکان است.

مسئله تأخیر سازمان‌های بیمه در پرداخت مطالبات پزشکان از یک سو و نیز غیر واقعی‌بودن تعرفه‌ها باعث آسیب به سیستم درمان دولتی شده است البته بخش خصوصی نیز از این مسئله مستثنی نیست. در شرایطی که امکان پرداخت به موقع مطالبات پزشکان فراهم نباشد چه بخواهیم و چه نخواهیم درصدی از اعضای جامعه پزشکی به سمت و سویی سوق پیدا می‌کنند که بتوانند پول‌شان را وصول کنند در این میان درصدی از جامعه پزشکی مجبورند یا قراردادشان را با بیمه‌ها لغو کنند و با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند یا به اشکال دیگری سعی می‌کنند جبران خسارت کنند.

تأخیر ۶ یا ۷ ماهه سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت معوقات جامعه پزشکی در شرایط اقتصادی فعلی جامعه مطلقاً پذیرفته نیست، این آسیب در بخش دولتی چندین برابر و در بخش خصوصی نیز بسیار زیاد است اما چون در بخش خصوصی مقدار پرداختی سازمان بیمه عدد پایین‌تری است این آسیب به نسبت بخش دولتی کمتر است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر