شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتا سال ۲۰۵۰ حدود ۱.۰۶ میلیارد نفر مبتلا به «سایر» اختلالات اسکلتی-عضلانی...

تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱.۰۶ میلیارد نفر مبتلا به «سایر» اختلالات اسکلتی-عضلانی می‌شوند

پیش‌بینی یک مطالعه: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱.۰۶ میلیارد نفر مبتلا به «سایر» اختلالات اسکلتی-عضلانی می‌شوند

دسته‌ای از اختلالات اسکلتی- عضلانی مفاصل، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و ستون فقرات در حال افزایش است و پیش‌بینی جدید نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱.۰۶ میلیارد نفر با ناتوانی‌های مرتبط زندگی خواهند کرد؛ رقمی که اکنون ۴۶۴ نفر میلیون است. این امر فشار بیشتری بر سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی وارد می‌کند.

مطالعه‌ی منتشر شده در آخرین نسخه‌ی  Lancet Rheumatolog این تحقیقات از داده‌های جمعیت، سلامت و بیمه در ۲۰۴ کشور و منطقه برای پیش‌بینی سال ۲۰۵۰ استفاده کرد.

«سایر» اختلالات اسکلتی-عضلانی گروه ناهمگنی از شرایط اسکلتی-عضلانی هستند که در جای دیگری در دسته‌بندی‌های خاص بیماری قرار نگرفته‌اند و اغلب در سیاست‌های سلامت اسکلتی-عضلانی نادیده گرفته می‌شوند. «سایر» اختلالات اسکلتی-عضلانی در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان ششمین علت بزرگ سال‌های زندگی با ناتوانی (YLDs)، و نوزدهمین علت بزرگ سال‌های زندگی از دست‌رفته بر اثر ناتوانی (DALYs) رتبه‌بندی شدند.

بار بزرگ YLD، علی‌رغم همه عدم اطمینان، تقاضای بالایی را برای خدمات درمانی و توانبخشی نشان می‌دهد، و داده‌های خسارت بیمه که نشان‌دهنده‌ی تعداد زیادی از خدمات درمانی است نیز مؤید آن هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر