شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتمام بیماران بیماری‌های نادر نیازمند حمایت بیمه

تمام بیماران بیماری‌های نادر نیازمند حمایت بیمه

تمام بیماران بیماری‌های نادر نیازمند حمایت بیمه

دکتر حمبدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با تأکید بر افزایش بودجه صندوق بیماران نادر، خاص و صعب‌العلاج در سال آتی گفت:

بودجه فعلی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ باید ترمیم شود، زیرا این میزان فعلی با افزایش شمار بیماری‌های تحت پوشش پاسخگو نخواهد بود. هم‌چنین باید کمیسیونی برای نحوه ارائه دارو تشکیل شود؛ چرا که دارو برای هر نوع و گرید یک بیماری هم متغیر است.

در حال حاضر در مرحله اول این طرح، ۲۶ بیماری تحت پوشش قرار گرفتند که همه این تعداد هم بیماری نادر نیست و از سایر گروه‌ها نظیر پیوندها و… هم در صندوق حمایتی وجود دارد. این درحالی است که بر اساس آخرین آمار، کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری‌های نادر تاکنون در ایران ۳۹۰ نوع بیماری نادر شناسایی کرده‌ و لازم است حالا که بودجه مشخصی هم به این بیماران اختصاص یافته، شمار بیماری‌های تحت حمایت صندوق بیماران نادر، خاص و صعب‌العلاج افزایش یابد.

بر اساس مصوبات، صندوق بیماران نادر، خاص و صعب‌العلاج، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران را پوشش می‌دهد اما گاهی اوقات دارو آن‌قدر گران است که حتی همان ۱۰ درصد فرانشیزی که خانواده باید پرداخت کند، برای‌شان سنگین و سخت است؛ زیرا این داروها وارداتی و گران است. باید تا حد امکان پوشش بیمه را به ۱۰۰ درصد برسانیم تا نگرانی و دغدغه بیماران رفع شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر