شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاخطرات ناشی از مصرف گاز خنده در اروپا شوخی نیست

خطرات ناشی از مصرف گاز خنده در اروپا شوخی نیست

خطرات ناشی از مصرف گاز خنده در اروپا شوخی نیست

مرکز اروپایی نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد (EMCDDA) در یک مطالعه اعلام کرد استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن معروف به «گاز خنده» در اروپا در میان جوانان رو به افزایش است و باعث ایجاد تعداد نگران‌کننده‌ای از مسمومیت‌ها شده است.

این آژانس اتحادیه اروپا واقع در لیسبون پرتغال محبوبیت روزافزون این ماده را که موجب احساس سرخوشی، آرامش، و جدایی از واقعیت می‌شود ناشی از دسترس‌بودن گسترده آن بدون نسخه، قیمت پایین، سهولت استفاده، و تصور نادرستی مبنی بر ایمن‌بودن این گاز عنوان کرد.

اکسید نیتروژن دارای طیف وسیعی از کاربردها در زمینه پزشکی، صنعتی، و تجاری است، به‌ویژه به‌عنوان پیش‌ران در دستگاه تحویل خامه یا سیفون‌های آبی که برای این منظور در کارتریج‌های فشرده و ارزان‌قیمت به‌صورت آنلاین یا در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد.

این کارتریج‌ها معمولا برای پر کردن بادکنک‌های مهمانی مصرف می‌شوند که سپس گاز آن را استنشاق می‌کنند اما اخیرا بیشتر کاربران مستقیما از دستگاه‌های تحویل یا کارتریج استنشاق می‌کنند که خطر سوختگی شدید ناشی از سرمازدگی و آسیب ریه را به همراه دارد.

به‌منظور کنترل استفاده از این گاز، کاهش اندازه بسته‌ها، ممنوعیت فروش به افراد زیر ۱۸ سال یا در ساعات شب به افراد مهمانی‌رو که تمایل به خرید آن را دارند پیشنهاد شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر