شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییخطر کم‌شنوایی در اثر استفاده از هدفون در جوانان

خطر کم‌شنوایی در اثر استفاده از هدفون در جوانان

خطر کم‌شنوایی در اثر استفاده از هدفون در جوانان

برآورد یک بررسی بزرگ از تحقیقات در دسترس نشان داد حدود یک میلیارد جوان در سراسر جهان در معرض خطر از دست‌دادن شنوایی ناشی از گوش‌دادن به موسیقی با استفاده از هدفون یا حضور در سالن‌های موسیقی با صدای بلند هستند.

این مطالعه به رهبری سازمان جهانی بهداشت (WHO) به دولت‌ها و تولیدکنندگان این نوع از لوازم توصیه اکید کرد تا اقدامات بیشتری برای محافظت از شنوایی افراد انجام دهند. هم‌چنین از جوانان درخواست می‌کند تا مراقب عادت‌های شنیداری خود باشند.

تجزیه و تحلیل منتشرشده در نشریه BMJ Global Health داده‌های ۳۳ مطالعه به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، و روسی را در دو دهه گذشته بررسی کرد که شامل بیش از ۱۹ هزار شرکت‌کننده ۱۲ تا ۳۴ ساله بود. ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان هنگام استفاده از هدفون شیوه‌های گوش‌دادن غیرایمن داشتند و ۴۸ درصد از آن‌ها در مکان‌هایی مانند کنسرت در معرض سطوح صوتی ناامن قرار گرفته بودند.

با ترکیب این یافته‌ها تخمین زده شد که بین ۶۷۰ هزار تا ۱.۳۵ میلیارد نفر در سراسر جهان ممکن است در معرض خطر کم‌شنوایی باشند. دکتر لارن دیلارد، شنوایی‌شناس در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی و نویسنده اول این مطالعه گفت: دامنه وسیع این ارقام به این دلیل است که برخی جوانان در معرض خطر هر دو عامل ذکر شده هستند.  بنابر اظهار WHO بیش از ۴۳۰ میلیون نفر در حال حاضر دچار کم‌شنوایی هستند که این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر