شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی ترکیبی Airsupra برای مبتلایان به آسم تأیید شد

داروی ترکیبی Airsupra برای مبتلایان به آسم تأیید شد

داروی ترکیبی Airsupra برای مبتلایان به آسم تأیید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نخستین ترکیب دارویی از یک کورتیکواستروئید استنشاقی (ICS) و یک بتا-آگونیست کوتاه‌اثر را تأیید کرد.

داروی Airsupra (albuterol/budesonide) ساخت شرکت آسترازنکا که برای درمان یا پیشگیری از انقباض برونش و کاهش خطر حملات آسم در بیماران مبتلا به آسم ۱۸ سال به بالا تأیید شده، نخستین محصول حاوی ICS است که تأییدیه FDA را به‌عنوان یک درمان تسکین‌دهنده به‌جای کنترل‌کننده به‌دست آورده است.

قبل از تأیید، FDA اثربخشی این دارو را در کاهش حملات شدید آسم در یک مطالعه تصادفی، دوسوکور، و کنترل‌شده با بیمارانی که آسم متوسط تا شدید داشتند، ارزیابی کرد. شایع‌ترین عوارض جانبی Airsupra  در مصرف‌کنندگان این دارو، سردرد، عفونت قارچی دهان، سرفه و مشکل در صحبت‌کردن بود.

طبق گفته FDA: بیماران نباید بیش از ۶ دُز، در مجموع ۱۲ استنشاق در یک دوره ۲۴ ساعته از این محصول استفاده کنند. افراد دارای اختلالات قلبی عروقی، اختلالات تشنجی، پرکاری تیروئید، دیابت و افرادی که کتواسیدوز دیابتی دارند، بایستی بااحتیاط از این دارو استفاده کنند. هم‌چنین بیماران در صورت حساسیت بیش از حد به مواد تشکیل‌دهنده این دارو، باید از مصرف آن اجتناب کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر