شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاراهکارهای توصیه‌شده برای تسکین گلودرد ناشی از کووید۱۹

راهکارهای توصیه‌شده برای تسکین گلودرد ناشی از کووید۱۹

راهکارهای توصیه‌شده برای تسکین گلودرد ناشی از کووید۱۹

گلودرد یکی از شایع‌ترین علائم واریانت اُمیکرون است. بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا در بریتانیا صورت گرفته، ۶۹ درصد از بیماران مبتلا به کووید گلودرد را گزارش کرده‌اند که بسیار شایع‌تر از علائم سویه‌های قبلی کرونا مانند از دست‌دادن حس چشایی و بویایی است.

به‌طور کلی گلودرد معمولا توسط یک ویروس ایجاد می‌شود و چه به کووید، سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا مبتلا شوید ویروس از طریق جریان خون عبور کرده و به انواع خاصی از سلول‌ها متصل می‌شود. این امر باعث التهاب در ناحیه پشت گلو و متعاقبا احساس خراشیدگی و گرفتگی در گلو می‌شود.

بهترین راه برای درمان گلودرد ناشی از ابتلا به کووید: استراحت کافی- استفاده از مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین)، استامینوفن (تاینانول)- مصرف مایعات فراوان، مایعات داغ به منظور تسکین التهاب گلو، هیدراته‌ نگه‌داشتن بدن با آب، چای و سوپ بخش مهمی از روند بهبود بیماری است- اجتناب از قرار گرفتن در معرض صدا- پرهیز از مصرف غذاهای تحریک‌کننده گلو مانند غذاهای تند، چیپس، و قهوه- غرغره‌کردن با آب نمک- مصرف عسل با آب جوش، یا چای یا بدون آن‌ها، [توجه: از دادن عسل به کودکان زیر یک سال اجتناب شود]- قرار دادن دستگاه بخور در اتاق- و ترک سیگار.

پیتر اشمن، پزشک گوش و حلق و بینی در کلینیک آلرژی Allergy Associates واقع در نیویورک می‌گوید:

هم‌زمان با تکامل ویروس کووید۱۹ علائم عفونت تنفسی فوقانی بیشتر، و علائم عفونت تنفسی در ناحیه تحتانی کمتر شده؛ این بدین معنی است که گلودرد، سرفه، و مشکلات مربوط به بینی شایع‌تر شده است. هم‌چنین سرفه و عطسه منجر به افزایش انتشار ویروس در محیط و انتقال بیشتر سویه‌های کروناویروس می‌شود. افرادی که واکسن کووید۱۹ دریافت کرده‌اند پس از ابتلا به کرونا به احتمال زیاد علائم خفیف‌تری داشته و طول‌مدت علائم و شدت کلی بیماری آن‌ها کاهش می‌یابد. بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۲۲ در نشریه BMJ منتشر شد، علائم اُمیکرون در افراد واکسینه‌شده‌ای که دُز تقویتی واکسن کرونا را نیز دریافت کرده بودند به‌طور متوسط ۴.۴ روز بود در حالی‌که میانگین کلی ابتلا به علائم این بیماری ۶.۸۷ روز است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر