شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهارژیم روزانۀ آسپیرین بیش از کمک، به فرد آسیب می‌رساند

رژیم روزانۀ آسپیرین بیش از کمک، به فرد آسیب می‌رساند

رژیم روزانۀ آسپیرین بیش از کمک، به فرد آسیب می‌رساند

به نقل از نیویورک تایمز: میلیون‌ها آمریکایی برای جلوگیری از اولین حملۀ قلبی یا سکته آسپیرین مصرف می‌کنند. در حال حاضر، پزشکان به‌ویژه به افراد بالای 70 سال توصیه می‌کنند که از مصرف آن اجتناب کنند.

پنلی از کارشناسان که داده‌های مربوط به رژیم روزانۀ آسپیرین را بررسی کردند دریافتند که سود خالص آن برای اکثر آمریکایی‌ها بسیار ناچیز است.

این پنل به افراد بالای ۶۰ سال نسبت به شروع یک رژیم آسپیرین برای پیشگیری اولیه هشدار داد و گفت که مصرف آسپیرین علاوه بر آسیب‌های جدی می‌تواند منجر به افزایش خطر خونریزی داخلی شود. “پیشگیری اولیه” به بیمارانی اشاره می‌کند که هرگز دچار حملۀ قلبی یا سکته نشده‌اند. (فشار خون بالا یا افزایش فشار خون، بیماری قلبی محصوب نمی‌شود).

اما افرادی که برای پیشگیری ثانویه آسپیرین مصرف می‌کنند چون قبلا سابقۀ حملۀ قلبی،سکتۀ مغزی یا مداخله‌ای مانند استنت‌گذاری یا جراحی بای‌پس داشته‌اند با خطر بالاتری از پیامدهای قلبی عروقی مواجه‌اند و آسپیرین ممکن است بخشی از درمان آن‌ها باقی بماند.

متخصصان قلب: خطرات شروع مصرف آسپیرین در افراد بالای 60 سال برای افرادی که داروهایی مانند رقیق‌کننده‌های خون،استروئیدها یا داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن مصرف می‌کنند نیز صادق است.

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر