شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییزمان مراجعه به پزشک در زمان ابتلا به آنفلوآنزا

زمان مراجعه به پزشک در زمان ابتلا به آنفلوآنزا

زمان مراجعه به پزشک در زمان ابتلا به آنفلوآنزا

دکتر بابک عشرتی، اپیدمیولوژیست درباره روند شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت:

در این فصل مانند هر سال، موارد آنفلوآنزای‌مان افزایش یافته است. سویه در گردش آنفلوآنزا عمدتا سویه H۱N۱ بوده و سویه‌ای قدیمی است.

از نظر علائم، ظاهر آنفلوآنزا تفاوت چندانی با کرونا ندارد؛ به‌طوری که در آنفلوآنزا هم در وهله اول علائمی مانند تب، آبریزش بینی، سوزش و درد گلو پدیدار می‌شود و بعد به تدریج سرفه ظاهر می‌شود و اگر بیماری به سمت شدید شدن رود، علائم تنفسی شدیدتر را خواهیم داشت که ممکن است بیمار در این شرایط نیاز به بستری داشته باشد.

افرادی که به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند مانند مبتلایان دیابت، سرطان و … یا افراد سالمند و زنان باردار بهتر است که همان زمان که علائم و بیماری در آن‌ها شروع می‌شود به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوند؛ به‌طور کلی هم فردی که احساس می‌کند علائمش رو به بدتر شدن است، به گونه‌ای که دارد تنگی نفس پیدا می‌کند، سرفه‌هایش بیش از حد زیاد شده و اذیت‌کننده است، بهتر است که به پزشک مراجعه کنند. در عین حال جوانان و افرادی که بیماری خاصی ندارند، در منزل استراحت کنند، تب‌برهای ساده‌ای مانند استامینوفن و مایعات زیاد مصرف کنند.

در حوزه پیشگیری از آنفلوآنزا، همان اقداماتی را که برای پیشگیری از کرونا انجام می‌دادیم، اعم از استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست و… در برابر پیشگیری از آنفلوآنزا هم مؤثر است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر