شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهازنان ممکن است علائمی غیر از تود‌ه سرطان پستان را تشخیص ندهند

زنان ممکن است علائمی غیر از تود‌ه سرطان پستان را تشخیص ندهند

زنان ممکن است علائمی غیر از تود‌ه سرطان پستان را تشخیص ندهند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز جامع سرطان دانشگاه ایالتی اوهایو: دِ جیمز (OSUCCC-James) انجام شده است، کمتر از نیمی از زنان علائمی غیر از وجود توده در پستان را به‌عنوان نشانه‌ی بالقوه‌ی سرطان پستان می‌شناسند.

این نظرسنجی به‌صورت آنلاین (۹۷۴ شرکت‌کننده) و از طریق تلفن (۳۰ شرکت‌کننده) از ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد. نتایج نشان داد که یک سوم از زنان به‌ویژه ۴۴ درصد از زنان زیر ۳۰ سال می‌گویند که در مورد توصیه‌های غربالگری سرطان پستان سردرگم هستند.

علاوه‌بر این، فقط ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان، جمع‌شدن، معکوس‌شدن یا رو به پایین‌شدنِ نوک پستان را به‌عنوان علامت سرطان پستان و فقط ۳۹ درصد چروکیدگی پستان را به‌عنوان یک علامت تشخیص می‌دادند. به‌طور مشابه، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان می‌دانستند که فقدان احساس پستان (۴۱٪) و فرورفتگی / ضخیم‌شدن پوست پستان (۴۵٪) می‌تواند علائم این سرطان باشد. فقط نیمی از شرکت‌کنندگان ترشحات نوک پستان (۵۱ درصد) را به‌عنوان نگرانی‌ای که ارزش توجه پزشکی دارد، تشخیص می‌دادند.

غربالگری ماموگرافی، دفاع شماره یک در تشخیص و رسیدگی به سرطان پستان در مراحل اولیه و قابل‌درمانِ آن است؛ اما هم‌چنین برای افراد بسیار مهم است که با ظاهر و حس بافت پستان خود آشنا باشند، به‌طوری که گاهی اوقات تغییرات ظریف را می‌توان به‌سرعت ارزیابی کرد تا بهترین شانس را برای تشخیص زودهنگام این بیماری به ما بدهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر