شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییساخت واکسنی برای درمان سرطان مغز

ساخت واکسنی برای درمان سرطان مغز

ساخت واکسنی برای درمان سرطان مغز

دانشمندان در حال ساخت واکسن جدیدی هستند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و هم‌زمان از بازگشت سرطان مغز پیشگیری کند.

در مطالعه‌ای که در نشریه Science Translational Medicine منتشر شد، پژوهشگران آزمایشگاه خالدشاه در بیمارستان بریگم و زنان خاطرنشان کردند که چرا از سلول‌های تومور زنده به‌جای سلول‌های تومور غیرفعال استفاده می‌کنند. به گفته آن‌ها سلول‌های تومور غیرفعال توانایی محدودی برای کشتن سلول‌های تومور قبل از برانگیختن پاسخ ایمنی دارند، در حالی‌که سلول‌های تومور زنده می‌توانند تومورها را ردیابی کرده و هدف قرار دهند.

برای این پژوهش، محققان سلول‌های تومور تحت درمان را مهندسی، و از آن‌ها برای از بین‌بردن تومورهای گلیوبلاستوما در موش‌ها استفاده کردند. طبق نظر مؤسسه ملی سرطان آمریکا، گلیوبلاستوما یک نوع تومور با رشد سریع در سیستم عصبی مرکزی است که از بافت‌های حمایتی مغز و نخاع تشکیل می‌شود.

سلول‌های تومور تحت درمان نه تنها تومورها را از بین بردند بلکه به مزیتی برای بقا و ایمنی در طولانی‌مدت در موش‌های آزمایشگاهی تبدیل شدند. این تیم آن‌چه را که ساختند “ایمنی‌درمانی امیدوار کننده مبتنی بر سلول برای تومورهای جامد نامیدند”.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر