شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسازمان جهانی بهداشت ۱.۵ میلیارد دلار برای وضعیت‌های اضطراری مهم در سال...

سازمان جهانی بهداشت ۱.۵ میلیارد دلار برای وضعیت‌های اضطراری مهم در سال ۲۰۲۴ درخواست می‌کند

سازمان جهانی بهداشت ۱.۵ میلیارد دلار برای وضعیت‌های اضطراری مهم در سال ۲۰۲۴ درخواست می‌کند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) درخواست کمک ۱.۵ میلیارد دلاری برای محافظت از سلامت آسیب‌پذیرترین جمعیت‌ها در ۴۱ وضعیت اضطراری در سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ را آغاز کرد.

این درخواست، موارد اضطراری‌ مربوط به ۸۷ میلیون نفر را پوشش می‌دهد که بالاترین سطح پاسخ را از WHO را می‌طلبند و در شرایط اضطراری پیچیده‌ای صادر می‌شود که جهان، درگیر بحران‌های جنگ، تغییرات آب و هوایی و بی‌ثباتی اقتصادی است، که هم‌چنان به آوارگی، گرسنگی و نابرابری دامن  می‌زند.

برای افرادی که با شرایط اضطراری مواجه هستند، اختلال در خدمات بهداشتی ضروری اغلب به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ است. از مادرانی که در زمان درگیری فرزاندان‌شان متولد می‌شوند، تا کمک به کودکان خردسال در مناطق آسیب‌دیده ناشی از خشکسالی، تا کسانی که تحت درمان سرطان یا دیالیز قرار می‌گیرند، مراقبت‌های بهداشتی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل WHO گفت: خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای شکستن چرخه‌ای که اغلب جوامع را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد و به کمک‌های اضطراری بیشتر متکی می‌کند، حیاتی هستند.

این درخواست به ارزش مثبت تامین بودجه برای حمایت از افراد دارای نیازهای بشردوستانه اشاره می‌کند. هر ۱ دلار آمریکا که در WHO سرمایه‌گذاری می‌شود، دست‌کم ۳۵ دلار آمریکا بازگشت سرمایه را به همراه دارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر