جمعه 5 مرداد 1403
38.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسایه تحریم‌ بر داروی بیماران تالاسمی

سایه تحریم‌ بر داروی بیماران تالاسمی

سایه تحریم‌ بر داروی بیماران تالاسمی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تأمین داروهای بیماران تالاسمی گفت:

داروهای تالاسمی طی چند سال اخیر به‌طور مستمر در داخل کشور تولید و بخش زیادی از نیاز ما در این حوزه از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود. در مورد داروی خوراکی بیماران تالاسمی به تقاضای انجمن تالاسمی، هفته گذشته ۲۴ هزار بسته ۳۰تایی از برند اصلی وارد شد که حدودا نیاز شش ماه بیمارانی که داروهای وارداتی را نیاز دارند، تأمین می‌کند.

سازمان غذا و دارو مجوز واردات را به شرطی می‌دهد که دارو در داخل کشور هم تولید شود، این‌ شرکت هم با یکی از شرکت‌های داروسازی داخلی قرارداد بسته و متعهد شدند که خط تولید این دارو را در ایران راه بیندازند. شرکت ایرانی هم ۳۵ الی ۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده و خط تولید های‌تکی را راه‌اندازی کرد و حتی تولید آزمایشی هم انجام دادند، اما ماده اولیه را باید شرکت خارجی ارائه دهد تا تحت لیسانس شرکت اصلی تولید شود اما به‌طور ناگهانی از ارائه ماده اولیه امتناع کرد.

دکتر سید حیدر محمدی افزود: هشت تولیدکننده داخلی فرم خوراکی داروهای بیماران تالاسمی و پنج تولیدکننده فرم داروهای تزریقی این بیماران در کشور فعالیت می‌کنند، این‌حال از این جهت که ممکن است بدن برخی بیماران با داروهای تولید داخلی سازگاری نداشته باشد، معمولا یک درصدی از این داروهای خاص را به واردات اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر