شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسندرم احتکار بعد از اعلام کمبودهای دارویی و تجهیزاتی

سندرم احتکار بعد از اعلام کمبودهای دارویی و تجهیزاتی

سندرم احتکار بعد از اعلام کمبودهای دارویی و تجهیزاتی

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که یکی از دلایلی که در دارو آمار اقلام کمبودی را نمی‌دهیم، پیشگیری از احتکار است، گفت:

یکی از آسیب‌هایی که به ما می‌رسد، سندرم احتکار و ذخیره بعد از کمبود است؛ چراکه برخی همیشه از ترس کمبود کالاهای اساسی، این کالاها را در خانه ذخیره دارند. برخی بی‌شرمانه و بی‌رحمانه جوّ کمبودهای تجهیزات پزشکی را برای ایجاد انحصار و افزایش قیمت محصول خود راه می‌اندازند.

گاهی اوقات کمبود تجهیزات پزشکی در برخی بیمارستان‌ها ناشی از نداشتن نقدینگی در بیمارستان است. بیمارستان پول تجهیزات پزشکی خریداری‌شده را ندارد و شرکت هم بلاکش کرده است. بنابراین بحث کمبود نیست، بلکه بیمارستان نقدینگی لازم برای خرید تجهیزات پزشکی را ندارد. در عین‌حال در برخی تجهیزات مانند پروتز که تولید داخلی آن وجود دارد، بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند و مراکز خصوصی هم عمدتا نوع تولید داخل را استفاده می‌کنند.

دکتر سید حیدر محمدی درباره وضعیت تأمین تجهیزات پزشکی افزود: در زمینه موجودی دارو و تجهیزات در سازمان غذا و دارو سامانه‌ای داریم که در صورت کاهش موجودی هر یک از اقلام دارو و تجهیزات به زیر سه ماه و یک ماه هشدار می‌دهد و ما هم بر اساس این معیار، تأمین را انجام می‌دهیم. بسیاری از کمبودهایی که در زمینه تجهیزات پزشکی مطرح می‌شود، یا برند است یا مشابه برند است و این کمبود تلقی نمی‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر