شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسیر نزولی پیک اولیه آنفلوآنزا

سیر نزولی پیک اولیه آنفلوآنزا

سیر نزولی پیک اولیه آنفلوآنزا

دکتر شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:

بروز سالیانه آنفلوآنزا به‌طور معمول دارای سه موج است که موج اولیه بروز بیماری معمولاً در ابتدای فصل پاییز، موج دوم معمولا با شدت کمتر از موج اولیه در طی ماه‌های بهمن و اسفند و موج سوم در اردیبهشت‌ماه سال بعد رخ می‌دهد.

با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی فعلی آن، از هم‌اکنون باید آمادگی جهت بروز موج دوم در بهمن‌ماه سال جاری را داشته باشیم. در این راستا آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی با تأکید بر استفاده از ماسک خصوصاً در اماکن بسته و بدون تهویه، شستشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن بالاخص اماکن تجمعی و انجام واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه‌های هدف و اولویت‌دار بسیار ضروری است.

به‌دلیل احتمال ابتلا به بیماری در تمام فصول سال، انجام واکسیناسیون آنفلوانزای سالیانه منوط به انجام آن فقط در اوایل ماه مهر نیست و در هر زمانی در طول سال و برای گروه‌های اولویت‌دار، با توجه به دسترسی به واکسن آنفلوانزا، الزامی و ضروری است.

هم‌چنین لازم است در صورت علامت‌دار بودن، نسبت به مراجعه به پزشک اقدام کرده و از مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی پرهیز کرده و توصیه می‌شود تا رفع علامت‌های حاد بیماری، از حضور در محل کار و مدرسه اجتناب شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر