شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاسیلوسایبین موجود در قارچ جادویی ممکن است به‌عنوان درمانی برای افسردگی استفاده...

سیلوسایبین موجود در قارچ جادویی ممکن است به‌عنوان درمانی برای افسردگی استفاده شود

سیلوسایبین موجود در قارچ جادویی ممکن است به‌عنوان درمانی برای افسردگی استفاده شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که قارچ جادویی (مجیک ماشروم) می‌تواند پس از یک یا دو دُز مصرف، درمان موثری برای افسردگی ارائه کند. طبق مطالعه منتشرشده در نشریه BMJ یک دُز از سیلوسایبین که ماده موثره قارچ جادویی است، منجر به کاهش افسردگی می‌شود.

تیمی از محققان بریتانیایی با بررسی نتایج کارآزمایی‌های ۴۳۶ شرکت‌کننده مبتلا به افسردگی دریافتند که بهبود علائم افسردگی با سیلوسایبین و روان‌درمانی «به‌طوری قابل‌توجه بیشتر» از افرادی بود که فقط با روان‌درمانی تحت معالجه بودند.

تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به افسردگی مبتلا هستند و آخرین داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که حدود ۱ نفر از هر ۶ بزرگسال علائم افسردگی متوسط تا شدید را تجربه می‌کنند.

با این‌حال محققان هشدار دادند که مسائل مربوط به “هزینه، فقدان دستورالعمل‌های نظارتی و تدابیر قانونی” در مورد استفاده از سیلوسایبین باید قبل از این‌که آن‌را به‌عنوان یک درمان بالینی معرفی کرد، مورد توجه قرار گیرد.

هم‌چنین از یک رویکرد محتاطانه هم در محیط‌های علمی و هم در محیط‌های عمومی حمایت شود زیرا قبل از ارائه هرگونه توصیه بالینی در مورد استفاده درمانی از سیلوسایبین به شواهد بیشتر و بهتری نیاز است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر