پنج‌شنبه 24 خرداد 1403
30.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم از...

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم از تأمین‌ اجتماعی

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم از تأمین‌ اجتماعی

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:

شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت است. مشمولان دریافت این کمک ‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالی‌بافان بیمه‌شده هستند.

هدف از پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا کمک هزینه مراسم ترحیم، جبران بخشی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به دنبال فوت آنان متحمل شده‌اند. کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی پرداخت می‌شود.

به‌منظور تسهیل در پرداخت هزینه مراسم ترحیم مشمولان قانون تأمین‌اجتماعی، مدتی است که زمینه ارائه تعهد مذکور به بازماندگان واجد شرایط به‌صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به درگاه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir فراهم شده است. تنها با بارگزاری گواهی فوت بیمه‌شده یا همسر وی در این سامانه، کمک ‌هزینه ترحیم بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین ‌اجتماعی به حساب بیمه‌شده یا بازماندگان وی واریز می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر