شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشروط اعطای وام ۴ درصدی به زوج‌های نابارور

شروط اعطای وام ۴ درصدی به زوج‌های نابارور

شروط اعطای وام ۴ درصدی به زوج‌های نابارور

دکتر مهراندخت عابدینی، کارشناس برنامه درمان ناباروری وزارت بهداشت گفت:

از شهریور سال ۱۳۹۹، بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه، وزارت بهداشت و بانک مرکزی مکلف شدند دستورالعمل تسهیلات اعطایی را تدوین کرده و از اعتبارات توزیع‌شده به بانک‌ها درخصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور اقدام کنند.

شرایط پرداخت وام در قالب ضوابط بانک‌ها است. طبق این طرح تسهیلات درمان ناباروری به سه گروه از زوج‌هایی که خواستار درمان ناباروری هستند تعلق می‌گیرد:

زوج‌هایی که به خدمات اهدا نیاز دارند، زوج‌هایی که لازم است از داروهای درمانی که وارداتی بوده و  تحت پوشش بیمه قرار ندارند، استفاده کنند و زوج‌هایی با حاملگی‌های پرخطر و پرهزینه که به درمان‌های IVF و ICSI نیاز دارند.

متقاضیان با دریافت معرفی‌نامه از مرکز ناباروری تحت درمان که به یکی از موارد فوق اشاره دارد، به دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت مراجعه کرده و اقدامات اداری برای‌شان انجام می‌شود. واجدین شرایط وام، باید بیمه پایه داشته باشند. سایر شرایط از قبیل شرط سن کمتر از ۴۵ سال، تابعیت ایرانی و شرایط بانک را اعم از ضامن و … دارا باشند. تأکید می‌کنم که حتی اگر خدمات درمانی‌ را در شهر دیگری دریافت می‌کنند، با گرفتن معرفی‌نامه از آن مرکز درمان ناباروری، تقاضای وام به معاونت درمان دانشگاه محل سکونت باید ارائه شود.

میزان کلی اعتبارات برای اعطای وام مشخص بوده و هر زوج فقط یک‌بار می‌تواند از این وام استفاده کند. بازپرداخت اقساط تسهیلات حداکثر ۶۰ ماه (۵ سال) و با نرخ کارمزد ۴ درصد در سال است. در اعطای این تسهیلات نیازی به اخذ پیش فاکتور بیمارستان یا تجهیزات از متقاضی نیست و بانک‌های عامل مکلف به رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه بانکی در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه هستند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر