شنبه 6 مرداد 1403
35.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشیب نزولی پیک عفونت‌های ویروسی

شیب نزولی پیک عفونت‌های ویروسی

شیب نزولی پیک عفونت‌های ویروسی

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به این‌که نسبت به سه هفته گذشته اندکی درصد مراجعات آنفلوآنزایی کاهش یافته گفت:

این به معنای آن نیست که موارد بیماری نداشته باشیم اما می‌توان گفت میزان مراجعات ۱۵ الی ۲۰ درصد کاهش یافته و این می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی مانند تعطیلات ناشی از آلودگی هوا باشد که سبب کاهش مراودات می‌شد. از سوی دیگر طی دو ماه گذشته به‌دنبال ابتلای افراد به آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های تنفسی، ایمنی لازم در بدن افراد شکل گرفت و این نیز عاملی دیگر برای کاهشی شدن روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی بود.

دکتر سید احمد طباطبایی افزود: در حال حاضر در قسمت‌های نزولی پیک عفونت‌های ویروسی هستیم. شرایط تفکیک برای ما فراهم نیست و ویروس‌های مختلفی از جمله کرونا، آنفلوآنزا، سرماخوردگی،‌ عفونت‌های آنتروویروس و… می‌توانند در بروز بیماری‌های تنفسی نقش داشته باشند.

استراحت،‌ نوشیدن مایعات کافی، درمان‌های مراقبتی و… برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است و می‌تواند بیماری را بهبود دهد؛ این‌که افراد اصرار دارند خود یا فرزندشان پس از ابتلا به بیماری تنقسی حتما آنتی‌بیوتیک و سرم دریافت کنند، در صورتی‌که بیماری از روال عادی خود خارج نشده باشد، این اصرار درست نیست. به‌عنوان مثال تجویز آزیترومایسین آن‌قدر زیاد شده که سبب شده به‌صورت متقاطع میکروب‌ها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شوند و کارایی آنتی‌بیوتیک‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر