شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییعلائم بیماری کلیوی را جدی بگیریم

علائم بیماری کلیوی را جدی بگیریم

علائم بیماری کلیوی را جدی بگیریم

بیماری مزمن کلیوی (CKD) که نارسایی مزمن کلیه نیز نامیده می‌شود شامل از دست‌دادن تدریجی عملکرد کلیه‌ است. CKD پیشرفته می‌تواند باعث ایجاد سطوح خطرناک مایعات، الکترولیت‌ها، و مواد زائد در بدن شود.

گاهی اوقات حتی افرادی که بیماری کلیوی جدی دارند نیز هیچ علامتی ندارند. به همین دلیل انجام آزمایش خون و آزمایش ادرار برای بررسی مشکلات کلیوی ضروری است.

احساس خستگی همیشگی- عدم تحمل سرما، و احساس سرما در زمانی که هوا یا فضایی که در آن به سر می‌برید گرم است- تنگی نفس- احساس بی‌حالی، سرگیجه، یا ضعف- مشکل در حافظه و تمرکز به‌دلیل عدم رسیدن اکسیژن کافی به مغز که ناشی از کم‌خونی مرتبط با نارسایی کلیه است- خشکی پوست- خارش شدید- تورم دست‌ها و پاها- بوی بد دهان که علت آن تجمع مواد زائد در خون است. وجود حباب و کف در ادرار- ادرار قهوه‌ای رنگ، قرمز یا بنفش- ادرار بیش از حد معمول در طول شب- حالت تهوع- استفراغ- از دست‌دادن اشتها- کاهش وزن- کاهش میل جنسی- و گرفتگی عضلات پا از علائم ابتلا به بیماری کلیوی است.

تشخیص زودهنگام CKD می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت این بیماری و متعاقبا نارسایی کلیه کمک کند. بیماری قلبی علت اصلی مرگ همه افراد مبتلا به CKD است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر