یکشنبه 29 مهر 1403
23.9 C
Tehran
خانهمقالات علمی داروییعلائم سرطان پروستات

علائم سرطان پروستات

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات، دومین سرطان رایج در بین مردان آمریکایی است. حدود ۸۰ درصد از سرطان‌های پروستات در مرحله موضعی تشخیص داده می‌شوند، یعنی زمانی‌که سرطان به خارج از پروستات گسترش نیافته است. مردی که پدر یا برادرش به سرطان پروستات مبتلا است، دو برابر بیشتر احتمال دارد تا به این سرطان مبتلا شود.

طبق اعلام مؤسسه ملی کهنسالی آمریکا (NIA)، مشکلات پروستات پس از ۵۰ سالگی متداول است. با این‌حال، آگاهی بیشتر در مورد این سرطان می‌تواند به بهینه‌سازی سلامت پروستات کمک کند. حدود ۸۵ درصد از سرطان‌های پروستات در آزمایش‌های غربالگری زودهنگام و قبل از بروز علائم در بیمار تشخیص داده می‌شود. آزمایش خون نیز ممکن است سطوح آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) را که به‌طور غیرطبیعی بالا یا در حال افزایش باشد، نشان دهد. یا پزشک ممکن است حالات غیرعادی را در طی یک معاینۀ روتین از رکتال تشخیص دهد.

*علائم سرطان پروستات در ادرار: نیاز به دفع مکرر ادرار به‌ویژه در شب- مشکل در ادرار کردن یا مهار آن- هماتوری (خون در ادرار)- جریان ضعیف یا قطره‌ قطره دفع‌شدن ادرار- ادرار دردناک با حالت سوزش.

*علائم سرطان پروستات در نعوظ و انزال: اختلال نعوظی- انزال دردناک- خون در منی- کاهش حجم دفع منی.

*علائم سرطان پروستات در اندام‌های تحتانی: درد مکرر یا احساس سفتی و خشکی در قسمت پایین کمر، باسن، یا بالای ران- تورم در اندام‌های تحتانی.

چنان‌چه بیمار استخوان درد و تورم را در اندام تحتانی تجربه کند – به‌خصوص همراه با اختلال در عملکرد ادرار، نعوظ یا انزال – می‌تواند علائم سرطان پروستات در مرحله پیشرفته باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر