شنبه 6 مرداد 1403
38.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفقیت‌آمیز داروی Xolair در کاهش واکنش‌ به آلرژی‌های غذایی شدید

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی Xolair در کاهش واکنش‌ به آلرژی‌های غذایی شدید

عملکرد موفقیت‌آمیز داروی Xolair در کاهش واکنش‌ به آلرژی‌های غذایی شدید

یک داروی درمان آسم به‌نام Xolair با نام شیمیایی omalizumab که ۲۰ سال از زمان ساخت آن می‌گذرد به‌طور قابل‌توجهی واکنش‌های آلرژیک را در افراد مبتلا به آلرژی‌های غذایی شدید در یک مطالعه فاز نهایی کاهش داد. این دارو توسط شرکت‌های رُوش و نوارتیس فروخته شده است.

بر اساس نتایجی که در نشست آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی‌درمانی آمریکا در واشنگتن ارائه شد، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این دارو را اوایل ماه جاری برای بزرگسالان و کودکان یک سال به بالا به‌منظور کاهش واکنش‌های آلرژیک که ممکن است در مواجهه تصادفی با مواد آلرژی‌زا رخ دهد، تایید کرد.

دکتر رابرت وود، سرپرست این مطالعه گفت: افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند هم‌چنان باید از مصرف غذاهایی که به آن‌ها آلرژی دارند، اجتناب کنند، اما می‌توانند کمتر نگران مصرف ناآگاهانه مقدار کمی از آن غذاهای آلرژی‌زا باشند.

وزارت کشاورزی آمریکا تخمین می‌زند که آلرژی غذایی حدود ۲ درصد از بزرگسالان و ۴ تا ۸ درصد از کودکان را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است. هر ساله شدیدترین واکنش‌های آلرژیک منجر به ۳۰ هزار مراجعه به اورژانس، ۲ هزار بستری در بیمارستان و ۱۵۰ مرگ می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر