شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهشرکت های داروییعملکرد موفقیت‌آمیز یک داروی ترکیبی در بیماران مبتلا به سرطان ریه با...

عملکرد موفقیت‌آمیز یک داروی ترکیبی در بیماران مبتلا به سرطان ریه با PLD۱ پایین

عملکرد موفقیت‌آمیز یک داروی ترکیبی در بیماران مبتلا به سرطان ریه با PLD۱ پایین

شرکت بیوتکنولوژی میراتی تراپیوتیکس اعلام کرد داده‌های اولیه یک کارآزمایی نشان می‌دهد که ترکیبی از داروی آزمایشی این شرکت با نام آداگراسیب (adagrasib) و ایمنی‌درمانی کیترودا ساخت شرکت مِرک&کو به حدود نیمی از بیماران مبتلا به سرطان ریه متاستاتیک که پیش‌تر درمان نشده بودند با عوارض جانبی قابل‌کنترل کمک کرد.

دیوید میک، مدیر اجرایی میراتی گفت:

میراتی انتظار دارد که این داروی ترکیبی بیشترین مزیت را برای بیمارانی با سطوح پایین PLD۱ داشته باشد، و قصد دارد به‌زودی فاز سوم این کارآزمایی را فقط با آن بیماران آغاز کند.

هر دو داروی یادشده شکل جهش‌یافته ژنی به‌نام KRAS را هدف قرار می‌دهند که در حدود ۱۳% از سرطان‌های سلول غیر کوچک (NSCLC) که شایع‌ترین شکل این بیماری است، رخ می‌دهد.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ۱۹% از بیماران NSCLC تحت‌درمان با کیترودا به‌همراه شیمی‌درمانی در مقایسه با ۱۱% از بیماران تحت‌درمان با دارونما و شیمی‌درمانی پس از پنج سال نیز زنده بودند.

از هر هفت بیمار در فاز ۲ این کارآزمایی بالینی که ترکیب آداگراسیب را دریافت کردند تومور چهار بیمار (۵۷%) کوچک شد و تومور هیچ کدام‌شان رشد نکرد. عوارض جانبی جدی نیز در ۴۴% از بیماران از جمله افزایش سطوح آنزیم‌های پانکراس در ۱۱% و افزایش آنزیم‌های کبدی در ۸ تا ۹% دیده شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر