شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفق داروی آزمایشی TEV-'۷۴۹ برای مبتلایان به اسکیزوفرنی

عملکرد موفق داروی آزمایشی TEV-‘۷۴۹ برای مبتلایان به اسکیزوفرنی

عملکرد موفق داروی آزمایشی TEV-‘۷۴۹ برای مبتلایان به اسکیزوفرنی

داروی آزمایشی اسکیزوفرنی شرکت داروسازی تِوا فارماسوتیکالز (Teva Pharmaceuticals) و شریک فرانسوی‌اش مدینسل (Medincell) در یک مطالعه فاز میانی به هدف اصلی خود که کاهش شدت علائم این بیماری بود، دست یافت.

شرکت‎‌های نام‌برده امیدوارند که این دارو – نسخه زیرپوستی یک داروی ضد روانپریشی ژنریک به نام اُلانزاپین (olanzapine) – به‌عنوان یک درمان یک‌بار درماه برای مبتلایان به این اختلال روانی استفاده شود.

این دارو که TEV-‘۷۴۹ نام دارد هدف اصلی این مطالعه با ۶۷۵ بیمار را برای کاهش شدت علائم بیماری در مقایسه با دارونما در زمانی‌که در یک مقیاس گسترده به‌نام مقیاس سندروم مثبت و منفی اندازه‌گیری می‌شود، برآورده کرد.

اختلال اسکیزوفرنی حدود ۳.۵ میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار می‌دهد و علائم آن شامل هذیان، توهم، گفتار نامنظم، مشکل در تفکر و بی‌انگیزگی است.

داروی TEV-‘۷۴۹ از فناوری انحصاری مدینسل برای ایجاد آزادسازیِ کنترل‌شده و منظم اُلانزاپین استفاده می‌کند که معمولا به‌عنوان درمانی برای اسکیزوفرنی استفاده می‌شود اما با خطر سندروم هذیان یا آرام‌بخشی پس از تزریق (PDSS) مرتبط است. به گفته این شرکت‌ها هیچ موردی از PDSS در این مطالعه گزارش نشده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر