شنبه 6 مرداد 1403
32 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاعملکرد موفق یک داروی آزمایشی چاقی

عملکرد موفق یک داروی آزمایشی چاقی

عملکرد موفق یک داروی آزمایشی چاقی

شرکت امژن (Amgen) اعلام کرد داروی آزمایشی چاقی این شرکت روند دوام امیدوارکننده‌ای را در مرحله نخست یک آزمایش نشان داد و راه را برای انجام یک مطالعه بزرگ‌تر در فاز میانی در اوایل سال آینده هموار کرد.

در آزمایش کوچک فاز ۱ این مطالعه، بیماران پس از دریافت بالاترین دُز از این داروی تزریقی که هم‌اکنون با نام AMG۱۳۳ شناخته می‌شود کاهش وزن خود را به‌مدت ۷۰ روز پس از دوره درمان با این دارو حفظ کردند.

با توجه به جزئیات یافته‌های ارائه‌شده در نشست کنگره جهانی مقاومت به انسولین، دیابت، و بیماری‌های قلبی-عروقی در لس ‌آنجلس: ۱۵۰ روز پس از دریافت آخرین دُز از این دارو، وزن ثابت بیماران نسبت به آغاز کارآزمایی ۱۱.۲ درصد کاهش یافت. عوارض جانبی بیماران تحت‌درمان نیز حالت تهوع و استفراغ بود اما اکثر موارد خفیف بودند و ظرف چند روز پس از دریافت اولین دُز برطرف شدند.

داروی AMG۱۳۳ فعالیت هورمون GLP-۱ را هدف قرار می‌دهد، اما دارای یک مکانیسم دوگانه است و هم‌زمان از فعالیت ژنی موسوم به GIP نیز جلوگیری می‌کند.

چاقی یکی از علل اصلی دیابت نوع ۲ است و با بیماری قلبی، برخی سرطان‌ها و سایر عوارض سلامتی مانند ابتلاء شدیدتر به کووید۱۹ مرتبط است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر