شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره وضعیت ذخایر خون گفت: میزان اهدای خون همواره در روزهای پایانی سال به‌دلایل مختلف مانند شرایط جوی، شیوع بیماری‌های فصلی و مشغله‌های واپسین روزهای سال، کاهش می‌یابد.

کاهش میزان اهدای خون با افزایش تعداد عمل‌های جراحی در سطح کشور و به‌ویژه در استان تهران همراه است. بررسی‌ها بیانگر این است افراد ترجیح می‌دهند عمل‌های جراحی را در روزهای پایانی سال انجام دهند و جراحی را به سال آتی موکول نکنند. از طرفی هم بیمارانی مانند مبتلایان تالاسمی باید همواره خون دریافت کنند و این گروه از بیماران ترجیح می‌دهند که پیش از پایان سال خون مورد نیاز خود را دریافت کنند که در ایام تعطیلات به برنامه‌ریزی‌های خود رسیدگی کنند و در ارتباط با دریافت خون دغدغه‌ای نداشته باشند.

دکتر سید منتظر شُبر افزود: این روزها به خون نیاز داریم؛ امیدوارم که شرایط طوری نشود که کسی برای عمل جراحی به خون نیاز داشته باشد اما خون یا فرآورده مورد نیاز فراهم نباشد. از مردم می‌خواهم بیماران و سازمان انتقال خون را در این روزها تنها نگذارند و پیش از شروع ماه مبارک رمضان نسبت به اهدای خون اقدام کنند که با میزان ذخایر مناسبی وارد تعطیلات شویم و در ارتباط با ذخایر خون نگرانی نداشته باشیم. تاکید می‌کنم که مردم همواره به یاری سازمان انتقال خون و بیماران آمده‌اند و هیچ‌گاه عمل جراحی به‌دلیل نبود خون متوقف نشده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر